Τοποθέτηση στη Βουλή στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2007

Ο Βουλευτής Νίκος Δένδιας ως Ειδικός Εισηγητής στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των Προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2007», τοποθετήθηκε στην σχετική συζήτηση στην Βουλή την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου.

 

Ο Νίκος Δένδιας αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν την κατάσταση που παρέλαβε η Νέα Διακυβέρνηση από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., στις προβλέψεις του Προϋπολογισμού για την ενίσχυση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, καθώς και στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων.

Επίσης, αναφέρθηκε στο θέμα του Ο.Τ.Ε. και των μεταρρυθμίσεων για τις οποίες ζήτησε να επισπευστούν.

Το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Νίκου Δένδια έχει ως ακολούθως:

«Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα μου επιτρέψετε να έχω την τάση να βλέπω τη διαδικασία στο Κοινοβούλιο σαν μια διαδικασία διαλόγου, σαν μια διαδικασία ανταλλαγής απόψεων και όχι σαν μια διαδικασία εκφώνησης φιλιππικών λόγων. Ο κρατικός προϋπολογισμός τον οποίο συζητάμε σήμερα είναι ένας τυπικός νόμος. 

Δηλαδή είναι ένας νόμος που δεν περιέχει ουσιαστική διάταξη δικαίου. Ψηφίζεται μεν από τη Βουλή, αλλά δεν είναι κανόνας δικαίου. Όμως από την άλλη πλευρά αποτελεί σαφή εκδήλωση των προθέσεων της εκάστοτε κυβέρνησης.

Σ΄ αυτό λοιπόν, το πολύ σοβαρό επίπεδο οφείλουμε να διεξάγουμε τον κοινοβουλευτικό διάλογο. 

Γιατί, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι στη Βουλή δεν μιλάμε για αριθμούς. Κυρίως μιλάμε για ανθρώπους, μιλάμε για τη ζωή τους , μιλάμε για την καθημερινότητά τους, μιλάμε για την υγεία τους, μιλάμε για τη σύνταξή τους, μιλάμε για την υγεία των παιδιών τους, μιλάμε για τις γενιές που έρχονται.

Γι’ αυτό το λόγο και σας το λέω προκαταβολικά προς ανακούφισή σας δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσω αριθμούς. 

Για την ακρίβεια εκτός από δύο νόμους, δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσω αριθμούς.Η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό, δεν είναι εκδήλωση πολιτικής αριθμητικής. Είναι εκδήλωση πολιτικής βούλησης. Είναι διάλογος πάνω σε άξονες πολιτικής. 

Είναι και μια κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία. Ανέμενα λοιπόν, έλλογη νοήμονα συζήτηση πάνω στο συγκεκριμένο Προϋπολογισμό. Και θα μου επιτρέψετε να πω ότι μου είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό να παρατηρώ σε αυτή την κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία να υποβιβάζεται το Κοινοβούλιο σε ακροατήριο φιλιππικών εναντίον της Κυβέρνησης και μάλιστα για συγκεκριμένους λόγους οι οποίοι ελάχιστα την βαρύνουν. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τον Μάρτιο του 2004 η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κλήθηκε να σηκώσει ένα τεράστιο βάρος, ένα βάρος το οποίο της παραδόθηκε μέσα από τις οικονομικές συνθήκες που οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ μετά από παραμονή στην εξουσία σχεδόν δύο δεκαετιών διαμόρφωσαν. 

Η κατάσταση της χώρας όπως παραλήφθηκε δεν μπορεί να αλλάξει ούτε σε ένα ούτε σε δύο, ούτε σε τρία χρόνια.

 Οι παράμετροι που διαμορφώθηκαν από το ΠΑ.ΣΟ.Κ είναι γνωστές. Δυσθεώρητο δημόσιο χρέος. Τραγικά ελλείμματα, υψηλή ανεργία, χαμηλή ανταγωνιστικότητα, αναποτελεσματικός δημόσιος τομέας, εκτεταμένη διαφθορά, αναδιανομή του εθνικού πλούτου εις βάρος των οικονομικά ασθενέστερων, διατάραξη της κοινωνικής συνοχής, δημιουργία κλίματος κοινωνικά αποκλινουσών συμπεριφορών. 

Αυτή είναι η πανθομολογούμενη πραγματικότητα της 7ης Μαρτίου 2004, που περιορίζει δραματικά τις επιλογές της παρούσας κυβέρνησης. 

Αυτή είναι μια πραγματικότητα που δεν εξαντλείται σε θεωρητικά μεγέθη. Είναι μια πραγματικότητα που κοστίζει σε έργα υποδομής σε νοσοκομεία που δεν μπορούν να γίνουν, σε αυξήσεις που δεν μπορούν να δοθούν, σε προσωπικό που δεν μπορεί να προσληφθεί, σε μέτρα ανάπτυξης της περιφέρειας που δεν μπορούν να ληφθούν. 

Είναι μια πραγματικότητα που επηρεάζει κάθε μέρα όλη μέρα τη ζωή όλων μας. Σαν απάντηση, υπάρχει το πολιτικό επιχείρημα των στελεχών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, εμάς μας τιμώρησε ο λαός, κατά συνέπεια βρείτε εσείς άκρη τι κάνετε, εμείς καθαρίσαμε. Αυτός είναι λόγος και ακουστικά εύηχος και πιθανόν ψυχικά λυτρωτικός όταν αρθρώνεται από τα χθεσινά κυβερνητικά στελέχη. 

Θα είχε όμως έννοια, ως διατύπωση ουσιαστικής σκέψης στο βαθμό που η αποχώρηση από την εξουσία συνοδεύονταν από την αυτόματη διόρθωση της ζημιάς που προκάλεσε ο αποχωρών. Θα είχε έννοια αν ο διάδοχος στην άσκηση της εξουσίας παραλάμβανε ένα λευκό τραπέζι, μια tabula rasa. 

Θα είχε έννοια, κυρίες και κύριοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ. –και θα μου επιτρέψετε την υπεραπλούστευση- αν οι πρώην υπουργοί σας πήγαιναν στον κάθε ‘Ελληνα πολίτη και στα βρέφη και στα νεογέννητα και του κατέθεταν τα χρήματα που εξαιτίας της πολιτικής τους χρωστάνε. Στο βαθμό όμως που αυτό δεν συνέβη νομίζω ότι μια τέτοια διατύπωση σκέψης παρέλκει, προερχόμενη δε από συγκεκριμένα χείλη στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. προκαλεί πολλαπλά τον ελληνικό λαό!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι: Ποια είναι η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, μετά από δυόμισι-τρία χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία; ‘Ακουσα τον κύριο Γενικό Εισηγητή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και τον Ειδικό Εισηγητή κ. Κουσελά. 

Αν κρατούσα αυτά τα οποία είπαν χωρίς να έχω διαβάσει την Εισηγητική ‘Εκθεση του Προϋπολογισμού, θα κατέληγα ότι η Ελλάδα είναι προ του χείλους της πτώχευσης, ή πιθανόν ότι είναι ήδη πτωχευμένη, ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει διαλύσει τη χώρα και πάει με αυτόν τον Προϋπολογισμό να την αποδιαλύσει, ότι τίποτε δεν στέκει όρθιο, ότι μετά από μια εικοσαετία στον «παράδεισο» των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. εισήλθαμε σε κολαστήριο με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. ‘Αλλωστε, ο κ. Ευθυμίου θυμήθηκε τον εκπεσόντα άγγελο ως εωσφόρο. 

Μου έκανε εντύπωση αυτή διότι προέρχεται από ένα κόμμα που από τις αγορεύσεις των στελεχών του δεν διακρίνουμε ποιο είναι το δείγμα γραφής του. 

Εκτός από μια υβρεοκαταστροφολογία δεν μας παρέχει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. συγκεκριμένες κατευθύνσεις εναλλακτικής πολιτικής που προτείνει να ακολουθήσει η παρούσα Κυβέρνηση, ή που ακολουθούσε αυτό, αν ήταν κυβέρνηση. Το να αντιληφθεί κανείς τη γωνία διόπτευσης των αγορητών του Κομμουνιστικού Κόμματος ή του Συνασπισμού, είναι απολύτως εύκολο.

‘Εχουν μια σαφή τοποθέτηση. Κουβαλούν μια ιδεολογία διαφορετική τελείως από τη δική μας, αποδεκτή αλλά τελείως διαφορετική από τη δική μας. Βάσει αυτής της ιδεολογίας διατυπώνουν σαφή πρόταση διαχείρισης. Κατά την άποψή μας απολύτως αδύνατη να εφαρμοστεί αλλά πάντως σαφή πρόταση διαχείρισης με αρχή, με μέση, με τέλος.

Ακούγοντας τους αγορητές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν μπορεί κανείς να βρει ούτε αρχή, ούτε μέση, ούτε τέλος.Είχα πει στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ότι ανέμενα από την Αντιπολίτευση να καταθέσει πρόταση άσκησης πολιτικής. Δεν την άκουσα στην Επιτροπή. Είχα εκφράσει όμως τότε την ελπίδα ότι αυτό μπορεί να αποτελεί κοινοβουλευτική τακτική, ότι μια τέτοια πρόταση το ΠΑ.ΣΟ.Κ. να την επιφύλασσε στη διαδικασία Ολομέλειας της Βουλής. 

Είχα εκφράσει την ελπίδα ότι αυτή η υβρεοκαταστροφολογία ήταν μια ομίχλη κρυψίματος της πραγματικής, της νοήμονος πολιτικής πρότασης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. 

Απολύτως μάταιη η ελπίδα, όπως απεδείχθη σήμερα. Στις αγορεύσεις των στελεχών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης δεν μπορεί κανείς να βρει ούτε μια νέα ιδέα για το πώς η χώρα μπορεί να γίνει έστω και λίγο πιο ανταγωνιστική, δεν μπορεί να βρει ούτε μια νέα ιδέα για το πώς μπορούμε να προσελκύσουμε έστω και μια νέα επένδυση, δεν μπορεί να βρει κανείς ούτε μια νέα ιδέα για το πώς θα γίνουμε ανεξάρτητοι από το δημόσιο τομέα, πώς θα συνδέσουμε περισσότερο –έστω και λίγο- την αμοιβή με την παραγωγικότητα, την παραγωγικότητα με την προσπάθεια.

 ‘Εχει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. κάποια ιδέα γι’ αυτά τα πράγματα και μας την κρύβει, δεν θέλει να μας την πει;Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα πάρα πολλά νούμερα, οι πάρα πολλοί αριθμοί, δεν οδηγούν πουθενά και έχουν ακουστεί ήδη από τους Εισηγητές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. πάρα πολύ σ’ αυτήν την Αίθουσα. 

‘Ολη η κουβέντα, κατά την φτωχή μου άποψη και νομίζω κατά τη γνώμη του ελληνικού λαού, είναι τρία ή τέσσερα μεγέθη. Εάν αυτά τα μεγέθη η Κυβέρνηση τα έχει βελτιώσει, τότε όσο και να καταστροφολογεί το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να το ακούσει.Το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν στην Ελλάδα, κύριοι συνάδελφοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αυξάνεται, ή δεν αυξάνεται; 

Διότι, αν αυξάνεται, πώς οδηγεί τη χώρα στην καταστροφή η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Εάν πάλι δεν αυξάνεται, τότε καλό είναι ο λαός την Κυβέρνηση αυτή να την αλλάξει. 

Αλλά γνωρίζετε καλά ότι το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν αυξάνεται.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ., το δημόσιο χρέος μειώνεται ή όχι ως ποσοστό του Α.Ε.Π.;

Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι μειώνεται. Η ανεργία στην Ελλάδα μειώνεται ή δεν μειώνεται; Γνωρίζουν όλοι πάρα πολύ καλά ότι η ανεργία μειώνεται.Οι ξένες επενδύσεις αυξάνονται ή δεν αυξάνονται και μάλιστα δραματικά; Γνωρίζουν όλοι ότι οι ξένες επενδύσεις αυξάνονται δραματικά. Βέβαια, θα μου επιτρέψετε να πω ότι δεν μπορούμε να σταθούμε στα οικονομικά της εποχής του Χαλκού που μετήλθε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και μάλιστα η κυρία Παπανδρέου, λέγοντας ότι η αγορά ελληνικών επιχειρήσεων δεν συνιστά επένδυση.

Το δημόσιο έλλειμμα μειώνεται ή δεν μειώνεται; Είναι γνωστό ότι το δημόσιο έλλειμμα μειώνεται. Θέλετε να δούμε τα θέματα στο επίπεδο διόπτευσης του απλού πολίτη, του καθημερινού ανθρώπου; Τα αφορολόγητα όρια αυξάνονται ή δεν αυξάνονται; Τα αφορολόγητα όρια αυξάνονται. Και βέβαια τα αφορολόγητα όρια δεν αφορούν τους οικονομικά ισχυρούς. 

Δεν νομίζω ότι τους ενδιαφέρει πολύ αυτούς.Οι φορολογικοί συντελεστές μειώνονται ή δεν μειώνονται; Οι φορολογικοί συντελεστές μειώνονται.

Οι συντάξεις του ΟΓΑ αυξάνονται ή δεν αυξάνονται; Οι συντάξεις του ΟΓΑ αυξάνονται. Μήπως είναι οι οικονομικά ισχυροί οι οποίοι απολαμβάνουν τις συντάξεις του ΟΓΑ;Οι μισθοί στο δημόσιο τομέα αυξάνονται ή δεν αυξάνονται και μάλιστα πάνω από τον πληθωρισμό; Ή μήπως και αυτό αφορά τους οικονομικά ισχυρούς; Ξέρουμε όλοι ότι οι μισθοί στο δημόσιο τομέα αυξάνονται και μάλιστα πάνω από τον πληθωρισμό. 

Οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα αυξάνονται ή δεν αυξάνονται και πέραν της αύξησης των μισθών στο δημόσιο τομέα; Ξέρουμε όλοι ότι οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα αυξάνονται και μάλιστα πέραν της αύξησης στο δημόσιο τομέα.

Το επίδομα ανεργίας αυξάνεται ή δεν αυξάνεται; Το επίδομα ανεργίας αυξάνεται. Μήπως το επίδομα ανεργίας δίνεται στους οικονομικά ισχυρούς; Το επίδομα του ΕΚΑΣ αυξάνεται ή δεν αυξάνεται; Το επίδομα του ΕΚΑΣ αυξάνεται. 

Το χαρτόσημο στα μισθώματα καταργείται ή δεν καταργείται; Το χαρτόσημο στα μισθώματα καταργείται. Φορολογικές απαλλαγές για τα άτομα με αναπηρία προβλέπονται σ’ αυτόν τον προϋπολογισμό ή δεν προβλέπονται; Φορολογικές απαλλαγές για τα άτομα με αναπηρία προβλέπονται. Απαλλάσσεται από φόρο το επίδομα της πολύτεκνης μητέρας, ναι ή όχι; Το επίδομα της πολύτεκνης μητέρας απαλλάσσεται από φόρο.Τι μπορεί να πει κανείς μετά από αυτά; Ποια ήταν η άρνηση; Μας λέει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. για μαγειρέματα στον προϋπολογισμό. 

Εγώ ξέρω ένα πράγμα, ότι μέχρι τώρα η EUROSTAT αμφισβητούσε τους λογαριασμούς μας. Έρχεται ο κ. Αλογοσκούφης, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων και καταθέτει ένα έγγραφο που μας λέει τι; Ότι από τις 30 Οκτωβρίου 2006 για πρώτη φορά η EUROSTAT αποδέχεται τους λογαριασμούς μας. Καταθέτω το έγγραφο για τα Πρακτικά.

Τι αντίλογος υπάρχει σ’ αυτό; Αν το ΠΑ.ΣΟ.Κ. κρίνει ότι η EUROSTAT δεν ξέρει τι λέει, να μας το πει. Έρχεται ο ίδιος ο Υπουργός στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων και φέρνει ένα κείμενο στα ελληνικά και τα αγγλικά, για όλα τα μέλη της επιτροπής, με τον τίτλο «Έκθεση Οικονομικών Φθινοπωρινών Προβλέψεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής –Ελλάδα, οι επενδύσεις ανακάμπτουν». Καταθέτω και αυτό το έγγραφο στα Πρακτικά.Τι συμβαίνει πάλι; Ψεύδεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Να το πει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην Εθνική Αντιπροσωπεία, να το πει στον ελληνικό λαό.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νομίζω ως προς το δημόσιο χρέος τα νούμερα είναι αναμφισβήτητα. Υπάρχει πτωτική τάση ως προς το ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. 

Σε απόλυτες τιμές βέβαια δεν είναι πτωτικό το δημόσιο χρέος. Δεν θα μπορούσε να είναι πτωτικό αφού ο προϋπολογισμός παραμένει –με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ.- ελλειμματικός, γιατί καλείται να πληρώσει τις δικές σας αστοχίες, γιατί καλείται να πληρώσει τις δικές σας σπατάλες, γιατί καλείται να πληρώσει τα δικά σας σπασμένα, γιατί καλείται να πληρώσει τις υποχρεώσεις των ασφαλιστικών ταμείων, γιατί καλείται να υλοποιήσει τα εξοπλιστικά προγράμματα και τις καταπτώσεις εγγυήσεων που εσείς συνήψατε.

Γιατί πριν παραδοθεί η διακυβέρνηση της χώρας, κυρίες και κύριοι, οι Υπουργοί του ΠΑ.ΣΟ.Κ. φρόντισαν να δέσουν χειροπόδαρα την επόμενη κυβέρνηση, φρόντισαν να δέσουν χειροπόδαρα όλες τις επόμενες γενιές των Ελλήνων.

Ποιος από εμάς δεν θυμάται το αλήστου μνήμης σενάριο της δεξιάς παρένθεσης, το σενάριο που σιγοψιθύριζαν χαμογελώντας στις γωνίες οι κύριοι συνάδελφοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ., το σενάριο που πρόσφεραν σαν βάλσαμο στα κρατικοδίαιτα στελέχη τους ανά την επικράτεια που είχαν χάσει μετά από είκοσι χρόνια την «καραβάνα» και ήταν μελαγχολικοί;

Ποια ήταν η βάση από αυτό το σενάριο της δεξιάς παρένθεσης; Τι τους έλεγαν; Τους έλεγαν: «Μην ανησυχείτε. Τα έχουμε κάνει τόσο ‘μαντάρα’ που η Νέα Δημοκρατία θα πέσει στην προσπάθειά της να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Ένα εξάμηνο και αν κρατήσει». 

Για τη «μαντάρα» αλήθεια έλεγε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Το επιβεβαίωσε και η διαδικασία αποκατάστασης της δημοσιονομικής διαφάνειας. Τη Νέα Δημοκρατία δεν είχε μετρήσει σωστά. Γιατί η Νέα Δημοκρατία είναι που τους απογοήτευσε. Και τα ασυμμάζευτα μαζεύει και με πέντε μονάδες προηγείται δημοσκοπικά.Και η παρένθεση έχει γίνει αγκύλη και η αγκύλη έχει γίνει σελίδα και η σελίδα έχει γίνει τόμος και, αν συνεχίσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ να αντιπολιτεύεται μ’ αυτό τον τρόπο, ο τόμος θα γίνει εγκυκλοπαίδεια ολόκληρη. Έτσι όπως το πάτε, κύριοι συνάδελφοι, θα γεράσουμε στην Κυβέρνηση!Εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου: 

Μεγάλο θέμα. Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, επιδείξαμε μια τεράστια ευαισθησία. Καταθέσαμε πρόταση, ως κόμμα, στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος, με την οποία είπαμε ότι οι εγγυήσεις είναι δημόσιο χρήμα και θα πρέπει η χορήγηση εγγυήσεων από το Ελληνικό Δημόσιο να γίνεται με τυπικό νόμο, όπως και η επιβολή φόρων. 

Δηλαδή σαν κυβερνητική Πλειοψηφία καταθέσαμε μια πρόταση, με την οποία περιορίζουμε τη δυνατότητα των δικών μας κυβερνήσεων. Δίνουμε τη δυνατότητα στη Βουλή να ελέγχει αυτές τις κυβερνήσεις. Αυτό δεν είναι δείγμα γραφής;Θέλετε κι άλλο; Νομοθέτημα 3458/2006 «Περί δημιουργίας Κεντρικού Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης Εγγυήσεων.Θέλετε κι άλλο; Υπάρχει ή δεν υπάρχει υποεξαπλασιασμός των εγγυήσεων; Τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να δείξουμε ότι η «κερκόπορτα» κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος, που λέγεται κατάπτωση των εγγυήσεων, πρέπει να κλείσει για πάντα; 

Τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να σταματήσει αυτή η ιστορία, την οποία άκριτα και απαράδεκτα χρησιμοποίησε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ως μέθοδο σαφούς κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος; Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να εμφανιστεί αυτή η Κυβέρνηση μπροστά στην Εθνική Αντιπροσωπεία και να είναι αξιόπιστη; Να δείξει ότι βάζει την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου εκεί που οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί επιτρέπουν και εκεί που το οικονομικό συμφέρον της χώρας επιβάλλει.

Αποκρατικοποιήσεις: Κεφαλαιώδες θέμα. Μίλησαν προηγουμένως η Αριστερά και το Κομμουνιστικό Κόμμα. Έχουμε πλήρως διαφορετική θεώρηση. Αλλά με την Αξιωματική Αντιπολίτευση οφείλω να πω και πάλι ότι δεν καταλαβαίνω τι στηρίζει, επί της αρχής τουλάχιστον τι στηρίζει.

«Ναι» ή «όχι» στις αποκρατικοποιήσεις; Για να ξέρουμε τι γίνεται. Διότι εάν η Αξιωματική Αντιπολίτευση μας πει «όχι στις αποκρατικοποιήσεις» και αναστρέψει τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων Σημίτη, επί της αρχής έστω, με όποιον τρόπο γίνονταν τότε οι αποκρατικοποιήσεις, να καθίσουμε να κάνουμε μια συζήτηση σε άλλο επίπεδο. 

Εάν θέλει το ΠΑ. ΣΟ. Κ. να επιστρέψουμε σ’ έναν διεφθαρμένο κρατισμό, διανθισμένο με παχυλές κενολογίες του τύπου, όπως θα θυμάστε, «κοινωνικοποίηση», «αυτοδιαχείριση» και άλλα παρόμοια, εάν θέλει το ΠΑ. ΣΟ. Κ. να επανέλθουμε στα οικονομικά πρότυπα του ν. 1386/1983 «Περί Οργανισμού Ανασυγκρότησης Προβληματικών Επιχειρήσεων», να μας το πει.

Η κυρία Παπανδρέου που πολλά εδήλωσε γι’ αυτό το θέμα, εάν ονειρεύεται να επαναλάβει τις ασέλγειες στο σώμα της ελληνικής οικονομίας τύπου ΠΡΟΜΕΤ, όταν, όπως θα θυμάστε, είχαν κρατικοποιήσει την εισαγωγή καφέ στην Ελλάδα και επέτυχαν το μονοπώλιο της εισαγωγής καφέ να το καταστήσουν παθητικό, ας μας το πει. Δεν χρειάζεται όμως να χρησιμοποιούν εκφράσεις για τον Προϋπολογισμό που δεν τιμούν την παρουσία τους σ’ αυτή την Αίθουσα.Όμως να το ξεκαθαρίσουμε. Για εμάς –και αναφέρομαι στην Κοινοβουλευτική μας Ομάδα- η εφαρμογή ενός αποτελεσματικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων είναι το αναγκαίο συστατικό πολιτικής.

Εγώ δεν έχω καμία πρόθεση να είμαι ευχάριστος στον κύριο Υπουργό Οικονομίας. Μερικοί από μας σ’ αυτή την Αίθουσα πιστεύουν ότι θα μπορούσαμε να είχαμε κινηθεί ακόμη πιο γρήγορα. Πιστεύουμε ότι οι βαθιές μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες, ότι οι αποκρατικοποιήσεις πρέπει να προχωρήσουν με ταχύτατους ρυθμούς. Όμως, εν πάση περιπτώσει, υπάρχει μια πραγματικότητα και αυτή κρίνουμε. Υπάρχει ένα πετυχημένο και συνεπές πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ένα πρόγραμμα που προβλέπει συγκεκριμένες εισπράξεις και τον τελευταίο χρόνο οι εισπράξεις αυτές σχεδόν διπλασιάστηκαν.

Πρέπει να κατηγορήσουμε την Κυβέρνηση γι’ αυτό;Οι αποκρατικοποιήσεις, κύριοι συνάδελφοι, είναι τρόπος δημιουργίας εθνικού πλούτου. Δεν είναι, όπως ισχυρίζεται το ΠΑ. ΣΟ. Κ., απαλλοτρίωση εθνικού κεφαλαίου. Αν δεν βάλουμε τους ιδιώτες στη διαχείριση της οικονομίας δεν πρόκειται να καταφέρουμε τίποτε. Αυτό το αντιλαμβάνεται πλέον στο σύνολό της η ελληνική κοινωνία. Δεν μπορεί, λοιπόν, το ΠΑ. ΣΟ. Κ. με αυτή τη διατύπωση πολιτικού λόγου να εμφανίζεται στην Εθνική Αντιπροσωπεία.

Άλλα πρέπει να μας πει. Θέλει να μας ελέγξει ότι δεν πάμε αρκετά γρήγορα; Να καθίσουμε να το συζητήσουμε. Θέλει να μας προτείνει άλλη, πιο εξελιγμένη μέθοδο αποκρατικοποιήσεων, ταχύτερη, αποτελεσματικότερη; Να το συζητήσουμε. Αλλά η λογική «εμείς πουλήσαμε ασημικά, εσείς πουλάτε τοίχους» και όλα αυτά, αυτές είναι λογικές του ’50, του ’60, του ’40, του ’30, ο Θεός ξέρει πότε. Αυτή η λογική σήμερα δεν οδηγεί πουθενά.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχει στην Εισηγητική Έκθεση –και θα το δείτε- ένας απίστευτος κατάλογος δημοσίων επιχειρήσεων. 

Χρειάζεται το Ελληνικό Δημόσιο όλες αυτές τις επιχειρήσεις; 

Οι περισσότεροι από μας δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνουν τα αρχικά τους. Και θα πρέπει να κατηγορήσουμε αυτή την Κυβέρνηση που έχει αποφασίσει να αποκρατικοποιήσει; Πρέπει να κατηγορήσουμε αυτή την Κυβέρνηση που αναβάθμισε το χαρτοφυλάκιο μιας Αγροτικής Τράπεζας, που την παρέλαβε σε όποιαν κατάσταση την παρέλαβε;

Πρέπει η συζήτηση για τον Ο.Τ.Ε. να διεξάγεται σ’ αυτό το επίπεδο; Ποιος ξεχνάει ότι το ΠΑ. ΣΟ. Κ. ως κυβέρνηση εκχώρησε, με διαδικασίες αλλεπάλληλων μετοχοποιήσεων, το 62% του Ο.Τ.Ε. σε ιδιώτες; 

Και το έκανε πραγματικά για εισπρακτικούς λόγους, χωρίς κανένα στρατηγικό σχέδιο. Ποιος ξεχνά ότι το 2002 δημιουργήθηκε το εργασιακό μοντέλο της COSMOTE από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ; Τότε αυτό το μοντέλο ήταν καλό, οδήγησε σε ανταγωνισμό στην αγορά και τώρα είναι κακό;Αμφισβητεί κανείς ότι παρά τα βήματα εκσυγχρονισμού ο Ο.Τ.Ε. εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τους ανταγωνιστές του; Στη δική μου πατρίδα περιοχή έμεινε επί δύο μήνες χωρίς τηλέφωνο.

Είναι αλήθεια ή δεν είναι ότι οι επιχειρήσεις και οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να πληρώνουν πολλαπλάσια ποσά σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους για να έχουν πρόσβαση σε γρήγορο Internet; Είναι αλήθεια ή δεν είναι ότι εξαιτίας του πλαισίου λειτουργίας του Οργανισμού η Ελλάδα κατατάσσεται στην τελευταία θέση ως προς τη διάδοση της ευρυζωνικότητας; 

Ο ομιλών έχει κάνει τέσσερις ερωτήσεις γι’ αυτό τον λόγο στη Βουλή.Γιατί, λοιπόν, κινδυνολογούν σήμερα τα στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Για την αύξηση των τιμολογίων; Δεν γνωρίζουν ότι τα τιμολόγια σήμερα ελέγχονται και θα συνεχίσουν να ελέγχονται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών; Ποιος αμφισβητεί ότι στη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία που αποφάσισαν την αποκρατικοποίηση των οργανισμών τους, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με την εθνική ασφάλεια; Ποιος παριστάνει ότι αγνοεί σε αυτή την Αίθουσα ότι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα για τις τηλεπικοινωνίες των Ενόπλων Δυνάμεων;

Γιατί, λοιπόν, πρέπει να έχουμε πρόβλημα στην Ελλάδα; Και, εν πάση περιπτώσει, τι θέλουμε; Θέλουμε μια νέα Ολυμπιακή εδώ; Να το πούμε ξεκάθαρα. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας ξαναλέω ότι εδώ πρέπει να καταλήξουμε όχι σε συμπέρασμα αριθμών, αλλά σε μία ξεκάθαρη πολιτική κατεύθυνση. Δεν μιλάμε για αριθμούς σ’ αυτή την Αίθουσα. Μιλάμε για ανθρώπους, μιλάμε για το παρόν, μιλάμε για το μέλλον τους. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε εντολή στην Κυβέρνηση, να κινηθεί ταχύτερα. 

Οι αποκρατικοποιήσεις πάντως είναι μονόδρομος. Σε συνδυασμό με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που υπάρχουν με τα ΣΔΙΤ υπάρχει εδώ για πρώτη φορά ένα λαμπρό εργαλείο δημιουργίας εθνικού πλούτου. Εκφράζω –νομίζω- την ψυχή της κοινοβουλευτικής μας ομάδας, κύριε Υπουργέ, και σας λέω να τρέξουμε τις βαθιές μεταρρυθμίσεις που επιδιώκετε όσο πιο γρήγορα γίνεται. 

Να τρέξετε τις αποκρατικοποιήσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται γιατί η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει πλέον.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήλπιζα –και το ξαναλέω- ότι η Αντιπολίτευση θα προσέλθει σε αυτή την Αίθουσα με μια σαφή πολιτική πρόταση. Να γίνει συζήτηση για το παρόν και για το μέλλον του τόπου. 

Είναι κρίμα που κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Είναι κρίμα, έστω κι αν δεν θέλω να γίνω άγγελος κακών, ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί τις υπόλοιπες τέσσερις ημέρες. 

Η Αντιπολίτευση κάτω από την ψευδεπίγραφη νέα επικεφαλίδα του συνθήματος «δίκαιη κοινωνία», αδικεί τον εαυτό της, αδικεί το επίπεδο νοημοσύνης της εθνικής αντιπροσωπείας, αδικεί τελικά το επίπεδο νοημοσύνης του Ελληνικού λαού.

Πότε πρόλαβε σε δύο χρόνια, κύριοι συνάδελφοι, η κοινωνία να γίνει άδικη από δίκαιη που την είχε κάνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επί είκοσι χρόνια, ώστε να χρειάζεται να εμβαπτιστεί πάλι στην ΠΑΣΟΚική κολυμπήθρα της δικαιοσύνης;Πίσω από τη σεβαστή, ως προς το θεσμικό της ρόλο και συμπαθέστατη ως προς τα προσωπικά της χαρακτηριστικά, φυσιογνωμία του κυρίου Γεωργίου Παπανδρέου, βλέπω, κύριοι συνάδελφοι, να προβάλει ξανά το παλιό άγριο ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ένα ΠΑ.ΣΟ.Κ. γεμάτο επιθετικότητα προς τον αντίπαλο, περιφρόνηση προς τους θεσμούς, υποκρισία των λόγων, αναξιοκρατία των επιλογών. 

Ένα ΠΑ.ΣΟ.Κ. μαζικού πελατειασμού, άκρατου λαϊκισμού, υποταγής των πάντων στο στενό κομματικό τους συμφέρον, ένα πρότυπο διαφθοράς, αλαζονείας, κρατισμού και σπατάλης. 

Η κοινοβουλευτική μας ομάδα, η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας στέκεται κάθετα απέναντι σε αυτό το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Στηρίζει το ήθος και το ύφος άσκησης εξουσίας που ο Καραμανλής εκφράζει. Στηρίζει την Κυβέρνηση, απαιτεί και στηρίζει τις μεταρρυθμίσεις και αναδέχεται με γενναιότητα το πολιτικό κόστος των ρήξεων που απαιτούν οι καιροί.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Συμπολίτευσης, εγώ δεν μπορώ να προβλέψω την ατομική πορεία του καθενός από εμάς τα χρόνια που θα έλθουν.

Ένα πράγμα όμως, ξέρω και αυτό ισχύει για όλους μας: Ότι στο μέλλον θα μπορέσουμε με υπερηφάνεια να λέμε στα παιδιά μας, θα μπορέσουμε με υπερηφάνεια να λέμε στην ελληνική κοινωνία ότι ανήκαμε σε αυτή την κοινοβουλευτική ομάδα που στήριξε τον Καραμανλή και τους Υπουργούς του για να αλλάξουν τον τόπο.

Σας ευχαριστώ πολύ.»

Μετάβαση στο περιεχόμενο