Στην εκπομπή «Χ2» του τηλεοπτικού σταθμού «Action 24»

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη χτες το βράδυ στην εκπομπή «Χ2» που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Γιάννης Πολίτης στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24.

 

Ο κ. Δένδιας ανέφερε μεταξύ άλλων:

• Ευκταίο θα ήταν να μην είχε ψηφιστεί η περικοπή των συντάξεων, να ήμασταν μια χώρα που δεν θα είχε φτάσει σε αυτή την ανάγκη. Να μην είχε υπάρξει ο νόμος Κατρούγκαλου, οι 21 μειώσεις στις συντάξεις οι οποίες ήρθαν να προστεθούν σε άλλες μειώσεις που έγιναν και επί δικών μας ημερών. Υπάρχει μια αύξουσα επιδείνωση της κατάστασης.

• Καταλαβαίνω γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ για τις δικές του ανάγκες διαχέει τη φήμη ότι μπορεί να υπάρξει μια άλλη λύση. Εάν υπάρχει άλλη λύση, είναι σοβαρή και δεν διακινδυνεύει τα κεκτημένα για τη χώρα και τη σταθεροποίηση της οικονομίας, τότε αυτό που πρέπει να κάνει ο πρωθυπουργός, αντί να διαρρέει διάφορα, είναι να έρθει στην εθνική αντιπροσωπεία, να εξηγήσει τι μπορεί να γίνει για να αποτραπεί η μείωση συντάξεων, να το εισηγηθεί νομοθετικά και εμείς αναλόγως να τοποθετηθούμε. Επί φημών, διαρροών, σκέψεων του πρωθυπουργού και ελπίδων της κυβέρνησης, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπαίνουμε σε διαδικασίες.

• Ανήκω σε ένα ρεύμα σκέψης που θεωρεί ότι το πλεόνασμα είναι εγκληματικό και υπάρχουν τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, όπως και της τρόικας, διότι συμφώνησε σε ένα πλάνο που οδηγεί σε υπερφορολόγηση που στη συνέχεια οδήγησε σε ασφυξία την οικονομία και σε διαρκή κρίση. Τα υπερπλεονάσματα δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να λειτουργήσουν θετικά. Θα λειτουργήσουν ως βρόγχος στον λαιμό της ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας. Καταλαβαίνω ότι στη συγκυρία της Ελλάδας σήμερα θα πρέπει να υπάρχουν κάποια πλεονάσματα, δεν πρέπει όμως με κανένα τρόπο να υπερβαίνουν το 2%, τουλάχιστον για μακρό χρόνο. Εάν συνεχιστεί αυτή η λογική με τα πλεονάσματα να περνάνε το 3,5%, να πηγαίνουν στο 4% και στο 4,5% αυτό θα λειτουργεί μονίμως εις βάρος της ανάπτυξης. Θα βρισκόμαστε με ρυθμούς ανάπτυξης εξαιρετικά χαμηλούς, κάτω από 2%. και τελικά αυτό θα ενυποθηκεύσει την πορεία της χώρας στο μέλλον.

• Μετά το 2015 αυξήθηκαν στις κύριες συντάξεις οι εισφορές υγείας και «τσακίστηκαν» όλες οι επικουρικές.

• Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει 21 περικοπές συντάξεων. Το αν αφορούν σε μεγάλο βαθμό στις επικουρικές, αλλάζει κάτι στην τσέπη του συνταξιούχου;

• Διαλύθηκε το εισόδημα των συνταξιούχων, αυτή είναι η αλήθεια. Έκαναν περισσότερες περικοπές από ό,τι έκανε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και αυτό είναι μια δεύτερη αλήθεια. Θυμάστε τις υποσχέσεις του κ. Κατρούγκαλου για την προσωπική διαφορά, ότι δεν θα περικοπεί ποτέ, η οποία έγινε μετά από λίγους μήνες; Μπορούμε επιτέλους να μιλήσουμε ειλικρινά σε αυτή τη χώρα ή όχι;

• Ο κ. Φίλης δήλωσε ότι αφού έχουμε αυτό το θηριώδες πλεόνασμα δεν μπορούμε να κόψουμε και τις συντάξεις. Αυτό εγείρει το ερώτημα γιατί έχουμε θηριώδες πλεόνασμα. Υπάρχει καμία θεωρία οικονομικής ανάπτυξης η οποία βασίζεται στην υπερφορολόγηση; Πώς θα τα πετύχεις αυτά τα πράγματα, και στο τέλος-τέλος ο ορίζοντας της χώρας δεν είναι ο εκλογικός ορίζοντας του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι κάτι σοβαρότερο και πάνω από κόμματα και παρατάξεις.

• Η χώρα υποτίθεται ότι θα πρέπει να διατυπώσει ένα αναπτυξιακό σχέδιο. Το διατύπωσε η κυβέρνηση, τι έγινε αυτό το σχέδιο; Σε μια δυτική Δημοκρατία θα πήγαινε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, θα υπήρχαν ακροάσεις φορέων, θα συζητούσαν με τον υπουργό, θα το έφερναν στην Ολομέλεια, θα άκουγε η κυβέρνηση την αντιπολίτευση και θα το έπαιρνε ο υπουργός των Οικονομικών να πάει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στους Εταίρους να το συζητήσει. Τι έγινε στην Ελλάδα; Το πήρε υπό μάλης ο κ. Τσακαλώτος, δεν ξέρουμε τι γράφει, δεν το έχει δει κανένας μας και πάει και το συζητά με τους Ευρωπαίους.

• Στην ερώτησή σας εάν μπορεί η κυβέρνηση με έναν νέο νόμο να αλλάξει αυτόν που περικόπτει τις συντάξεις χωρίς να συμφωνήσουν οι εταίροι, θα σας πω ότι μέχρι τώρα η χώρα εξαρτιόταν από την καταβολή των δόσεων. Αυτή τη στιγμή πλέον δεν έχουμε να πάρουμε, υπάρχουν μεν υποχρεώσεις, αλλά βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι κάνουμε ό,τι θέλουμε, γιατί την άλλη μέρα το πρωί θα το πληρώσουμε. Τυπικά η χώρα, αφού δεν περιμένει την επόμενη δόση, αποκτά ένα περιθώριο, αλλά τι θα συμβεί στο ελληνικό ομόλογο; Εδώ δημιουργείται θέμα με μια εισηγμένη εταιρία και ακούμε ότι ασκούνται πιέσεις στο ελληνικό ομόλογο, πόσω μάλλον εάν δημιουργηθούν άλλα θέματα με τους εταίρους μας. Αυτά η κυβέρνηση πρέπει να τα σταθμίσει με πολύ μεγάλη προσοχή.

• Το προσφυγικό-μεταναστευτικό είναι «χρονικό προαναγγελθέντος θανάτου». Όταν άλλαξε η κυβέρνηση το 2015 είχαμε προειδοποιήσει σε όλους τους τόνους την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να διατηρήσουν το σύστημα χειρισμού των μεταναστευτικών ροών που υπήρχε.

• Ξεκινάμε από κάποιες παραδοχές. Πρώτον, έχεις σύνορα και έχεις κάθε δικαίωμα να τα φυλάς. Το ερώτημα είναι: Η Τουρκία είναι ασφαλής χώρα για υπηκόους πλην αυτών που ζητούν άσυλο, είτε είναι Τούρκοι ή κατά περίπτωση Κούρδοι ή από άλλες χώρες και εθνικότητες με τις οποίες η Τουρκία έχει “θέματα”; Η Ελλάδα έχει υποχρέωση υποδοχής αυτών οι οποίοι κινδυνεύουν στην Τουρκία, δεν έχει γενική και αδιάκριτη υποχρέωση υποδοχής των πάντων.

• Εμείς φτιάξαμε μια σύγχρονη Υπηρεσία Ασύλου την οποία εξοπλίσαμε. Θυμίζω ότι μέχρι το 2012 τα αιτήματα ασύλου τα εξέταζε η ΕΛ.ΑΣ. και ο δείκτης παραχώρησης ήταν μηδαμινός. Η Υπηρεσία Ασύλου έφτασε την παροχή ασύλου στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, περίπου 8%. Από την άλλη όμως, όποιος δεν είχε δικαίωμα να είναι στη χώρα, πήγαινε πίσω. Σε δύο χρόνια γυρίσαμε 50.000 παράνομους μετανάστες στη χώρα τους. Επίσης αστυνομεύσαμε τον Έβρο και ζητήσαμε από το Πολυτεχνείο να δημιουργήσει μελέτη για την αστυνόμευση και του θαλάσσιου χώρου του Αιγαίου, την οποία έκανε. Το Αιγαίο μπορεί να αστυνομευτεί.

• Φυσικά και δεν συζητάμε να τους… πνίξουμε! Ό,τι συζητάμε είναι μέσα στο πλαίσιο της προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Ευρωπαϊκού Δικαίου.

• Επειδή έχουν ακουστεί διάφορα, προκαλώ οποιονδήποτε να μου βρει μια καταδίκη της χώρας για το 2012-2014. Οι καταδίκες της χώρας ήταν για την κράτηση προσφύγων και μεταναστών στα αστυνομικά τμήματα πριν το 2012-2014, πριν δημιουργήσουμε τους καινούργιους χώρους φιλοξενίας. Όλο αυτό το σύστημα που είχε δημιουργηθεί διαλύθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και αναπτύχθηκε το νέο σύστημα το οποίο έλεγε “ελάτε όλοι”, το γνωστό “λιάζονται”, χωρίς να μου αρέσει να λαϊκίζω. • • Βρισκόμαστε τώρα στο έλεος των Τούρκων. Αφήνουν ροές να έρχονται και βεβαίως εάν δείτε την αναλογία είναι μόλις 30% αυτοί οι οποίοι έρχονται από πραγματικά εμπόλεμες χώρες. Το υπόλοιπο 70% είναι παράνομοι οικονομικοί μετανάστες. Δεν υπάρχει καμία σοβαρή δομή, καμία σοβαρή προσπάθεια, καμία αντιμετώπιση και θα αρχίσουν να πέφτουν οι καταδίκες σωρηδόν.

• Ο Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. είναι Οικονομικός Αξιωματικός, ελέγξτε τις υπηρεσίες του επί 30 χρόνια. Έναν άνθρωπο που επί 40 χρόνια είναι Οικονομικός Αξιωματικός δεν τον κάνεις Αρχηγό ΓΕΕΘΑ. Με την ίδια λογική δεν τον κάνεις και Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. Αυτή είναι η θέση της κυβέρνησης; Σεβαστή, όμως αυτόν τον Αξιωματικό τον κάνεις Επιτελάρχη, γιατί εκεί χρειάζεται να συντονίζει πράγματα και άρα οι γνώσεις του επί της δημιουργίας του μηχανισμού και της λειτουργίας του είναι σημαντικές. Να του αναθέσεις όμως την επιχειρησιακή ευθύνη; Και επειδή η κυβέρνηση δεν κάνει πράγματα όπως να’ χει, αλλά με συγκεκριμένο σκεπτικό, πρέπει να δούμε ποιο ήταν το σκεπτικό σε αυτή την περίπτωση.

• Μου λέτε ότι η Αστυνομία κάνει καλά τη δουλειά της. Κάνετε λάθος. Οι αστυνομικοί όταν τους αφήνουν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η Αστυνομία καθόλου καλά δεν κάνει τη δουλειά της ως σύνολο. Οι Έλληνες αστυνομικοί παλεύουν κάθε μέρα απέναντι σε αντίξοες συνθήκες, με μια κυβέρνηση που δεν τους στηρίζει, δεν τους βοηθάει, δεν τους καλύπτει, δεν τους δίνει τις εντολές και τα μέσα. Αυτό γίνεται αυτή τη στιγμή.

• Στον Έβρο δεν χρειαζόταν να γίνει τίποτε άλλο από αυτά που έγιναν επί ημερών μας το 2012-2014. Εμείς όταν αναλάβαμε το 2012 παραλάβαμε ακόμη και 600 με 650 αφίξεις την ημέρα και μέσα σε τρεις μήνες μηδενίστηκε αυτό. Πώς έγινε, με… θαύμα; Έγινε γιατί δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο σύστημα καμερών, πρόσληψης, πρόληψης, ειδοποίησης της Τουρκίας. Μην ρωτάτε πού μπορεί να βρίσκονται τώρα οι κάμερες, δε γνωρίζω. Το 2015, μετά τις εκλογές, όλο αυτό το σύστημα εγκαταλείφθηκε στα εξ ων συνετέθη. Μετά δεν υπήρχε κανένα σύστημα.

• Η συμφωνία με την Τουρκία ήταν μια συμφωνία ανάγκης από τη μεριά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

• Τι ανάγκασε την Ευρωπαϊκή Ένωση να κάνει αυτή τη συμφωνία με την Τουρκία και να πληρώσει 6 δισ. ευρώ στην Τουρκία; Η χώρα έπαψε να έχει πολιτική στο μεταναστευτικό. Διακήρυξε ως πολιτική της τα “ανοιχτά σύνορα” και οι Τούρκοι το βρήκαν μια χαρά ώστε να ωθήσουν ροές στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Ελλάδας. Η Ευρώπη βρέθηκε σε αδιέξοδο και σε πρώτη φάση η Γερμανία, προς τιμήν της, θεώρησε ότι μπορεί να ανταποκριθεί, μετά όμως κατάλαβε ότι δεν μπορεί πια. Οδήγησε τους Σκοπιανούς να φτιάξουν φράχτες στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας και συγχρόνως διαπραγματεύτηκε με την Τουρκία. Βεβαίως και έχει ευθύνη η κυβέρνηση που επέτρεψε να συμβεί αυτό το πράγμα, εάν καταλήξαμε να γίνουμε περίγελος των Σκοπιανών. Η Τουρκία αντιλήφθηκε τη θέση της και πια έχει στο χέρι της τη δυνατότητα των μεταναστευτικών ροών. Όταν θέλει ανοίγει την κάνουλα.

• Εάν λοιπόν εμείς δεν έχουμε μηχανισμούς δικούς μας ελέγχου των ροών και βασιζόμαστε στην καλή θέληση του Ερντογάν, λυπάμαι να πω ότι από τη στιγμή που υπάρχει ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις η Τουρκία είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιήσει αυτό το όπλο έναντι της Ελλάδας. Αλλά έχουμε τον τρόπο να το αντιμετωπίσουμε. Το κάναμε το 2012-2014, δεν ζητάμε να μας εμπιστευτεί κάποιος για κάτι που “θα” κάνουμε.

• Η σκοπιμότητα και η ιδιοτέλεια όσον αφορά την κατάτμηση των μεγάλων εκλογικών περιφερειών εγείρει ένα θέμα το οποίο έχει να κάνει με τον εκλογικό νόμο σε διάστημα πολύ κοντά στις εκλογές. Αν η κυβέρνηση και οι υπουργοί της είχαν θεσμική σοβαρότητα θα έπρεπε αυτό το θέμα να το έφερναν στη συζήτηση μαζί με τον εκλογικό νόμο, σε χρόνο πολιτικά ουδέτερο.

• Παρότι είναι σωστό (να κατατμηθούν η Β΄ Αθηνών και η Αττικής), θεωρούμε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει θέματα παραμονές εκλογών και μέσα σε αυτά να εντάξει και πάλι την απλή αναλογική. Να καθίσουμε να συζητήσουμε για την κατάτμηση σε ουδέτερο χρόνο, αμέσως μετά τις επόμενες εκλογές.

Μετάβαση στο περιεχόμενο