Αγόρευση επί του σ.ν. του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της “Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου”, που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α’ 202)»

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Δένδιας, κατά την αγόρευσή του σήμερα το απόγευμα επί του σ.ν. του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της “Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου”, που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α’ 202)», μεταξύ άλλων ανέφερε:

 

• Η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων το 1995 επιδέχεται πολλαπλών αναγνώσεων.

• Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι επελθούσα αύξηση του κόστους χρήσεως του αερολιμένα προδίκασε την πορεία του. Στο ίδιο διάστημα που το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας παρέμεινε και παραμένει ένα τουριστικό αεροδρόμιο, το “Ατατούρκ” στην Κωνσταντινούπολη από επαρχιακό αεροδρόμιο έγινε διεθνής κόμβος, με αποτέλεσμα να κατασκευασθεί ακόμη μεγαλύτερο αεροδρόμιο εκεί.

• Η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ανέλαβε μια μεγάλη προσπάθεια εξυγίανσης της χώρας. Ακόμη και η πτώση της ήταν αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας.

• Κύριε Υπουργέ (σ.σ. Ε. Τσακαλώτος) θα εγγραφώ στο fan club σας! Τέτοια προσέγγιση συγκάλυψης της πραγματικότητας δεν έχω ξαναδεί! Αλλοιώσατε την πραγματικότητα πλήρως!

• Από την ανάγνωση της σύμβασης που εισηγείσθε προκύπτει ότι αν αυτή καταστεί για οποιονδήποτε λόγο άκυρη, δηλαδή ακόμη κι αν για την ακυρότητα ευθύνεται ο παραχωρησιούχος, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει ολόκληρο το τίμημα!

• Προβλέπεται επίσης ότι εάν η παραχωρησιούχος εταιρεία δεν λάβει τη δανειοδότηση που επιθυμεί, δύναται να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση και να αποχωρήσει. Δηλαδή το Δημόσιο αναλαμβάνει τον κίνδυνο και την ευθύνη της δανειοληπτικής ικανότητας της παραχωρησιούχου!

• Ο κ. Υπουργός χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ, που διαπραγματεύθηκε τη συμφωνία, ως ανεξάρτητη αρχή και συνεπώς δεν έχει η Κυβέρνηση ευθύνη για το αρχικό, χαμηλό τίμημα των 484 εκ. ευρώ, που το ΤΑΙΠΕΔ συμφώνησε και της εισηγήθηκε το 2017.

• Ποιος όμως ορίζει τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ; Η γενική συνέλευση του μετόχου του. Και ποιος είναι ο μόνος του μέτοχος; Το λεγόμενο “Υπερταμείο” του ν.4389/16. Και ποιος είναι ο μόνος μέτοχος του “Υπερταμείου”; Το ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπούμενο από την εξοχότητά του, τον παριστάμενο κ. Υπουργό Οικονομικών!

• Πώς ο Υπουργός Οικονομικών αποποιείται των ευθυνών του; Όταν ήλθε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και σας είπε για τίμημα 484 εκ. ευρώ δεν κάνατε μια απλή ερώτηση: “Πως καταλήξατε σ’ αυτό το τίμημα;”

• Ειπώθηκε προηγουμένως ότι το αεροδρόμιο βγάζει σε δύο χρόνια ποσό ίσο με το τίμημα που θα καταβαλλόταν για είκοσι χρόνια. Χρειαζόταν να πάει η υπόθεση στις Βρυξέλλες για να αντιληφθείτε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά;

• Γιατί υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2017 η σύμβαση με τίμημα 484 εκ. ευρώ όταν αναμενόταν η γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;

• Το σκανδαλώδες του πράγματος φαίνεται από το εξής: Η παραχωρησιούχος εταιρεία, που είχε συμφωνήσει το τίμημα των 484 εκ. ευρώ, μετά την παρέμβαση της Επιτροπής, δέχθηκε αβλεπί το μεγαλύτερο τίμημα του 1,115 δισ. ευρώ!

• Και ο Υπουργός Οικονομικών, αντί να απολύσει τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, έρχεται σήμερα και μας λέει ότι άλλαξαν τα χρηματοοικονομικά δεδομένα! Οι εξηγήσεις του Υπουργού Οικονομικών είναι παράλογες!

Μετάβαση στο περιεχόμενο