Αγόρευση στη Βουλή επί του σ.ν. του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Δένδιας, κατά την αγόρευσή του σήμερα το μεσημέρι επί του σ.ν. του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης «Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων ανέφερε:

 

• Από το θέρος του 2014 είχαμε διαπραγματευθεί με τους εταίρους μας για τη μετεξέλιξη του ΕΤΕΑΝ σε Αναπτυξιακή Τράπεζα και τη χρηματοδότησή του. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σπατάλησε τέσσερα χρόνια απραξίας για να εισηγηθεί την ίδρυση Αναπτυξιακής Τράπεζας στη λήξη της θητείας της. Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μπορεί να βοηθήσει εκεί που οι εμπορικές τράπεζες δεν μπορούν, στηρίζει προσπάθειες σε τομείς όπου η επένδυση υπερβαίνει το ρίσκο που προτίθενται ή μπορούν να αναλάβουν οι εμπορικές τράπεζες.

• Έχουμε αντίληψη συνεργασίας του Δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, το Κράτος μπορεί να παίξει έναν πολύτιμο ρόλο όταν δεν παριστάνει το ίδιο τον επιχειρηματία.

• Η χώρα χρειάζεται αναπτυξιακές επενδύσεις, τις οποίες η παρούσα κυβέρνηση δεν μπορεί να προσελκύσει. Χρειάζεται μια νέα κυβέρνηση, ικανή να δημιουργήσει ένα φιλικό περιβάλλον για τις επενδύσεις, η οποία θα διαδεχθεί την παρούσα σύντομα.

• Όσο κι αν επέμεινε χθες ο κ. Πρωθυπουργός στην τηλεοπτική του συνέντευξη για το χρόνο των εκλογών, είναι δεδομένο ότι η κυβέρνησή του απέρχεται. Προσπάθησε, επίσης, να πάρει πλήρη απόσταση από ονόματα όπως του κ. Πετσίτη. Ο κ. Πρωθυπουργός, δεν ξέρει, δεν είδε, δεν άκουσε. Η ελληνική κοινωνία θα κρίνει αν τέτοιες απαντήσεις έχουν στοιχεία σοβαρότητας.

• Τροποποιείτε και πάλι το ν.4312/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις, τον οποίο τελευταία είχατε τροποποιήσει προ δεκαπέντε ημερών με το ν.4605/2019
Νομοθετείτε χωρίς κατεύθυνση και στρατηγική και όπου λείπουν αυτά, εμφιλοχωρεί η πονηρία. Όπως η διάταξη του αρ.40 του σ.ν., δια του οποίου εισηγείσθε στη Βουλή τη νομιμοποίηση εικονικών τιμολογίων σε περίπτωση επενδυτικών σχεδίων που έχουν ενταχθεί σε αναπτυξιακούς νόμους.

• Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μια εμμονή στις off shore εταιρείες. Με προηγούμενο νόμο είχε αμνηστεύσει τις εξωχώριες εταιρείες που δεν είχαν μεριμνήσει να δηλώσουν τον πραγματικό ιδιοκτήτη τους και έπρεπε να πληρώσουν το ειδικό φόρο ακίνητης περιουσίας 15%. Με νέα εκδοχή – στο αρ.45 του σ.ν. – έρχεσθε να επεκτείνετε τις περιπτώσεις απαλλαγής από το φόρο για τους κατόχους ανωνύμων μετοχών εταιρειών με έδρα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Προηγουμένως, ο κ. Δένδιας είχε αναφέρει σε παρέμβασή του για την κατάθεση εκ νέου τροπολογίας από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο:

• Λέτε ότι οι δικηγόροι δεν ξέρουν καλά οικονομικά. Εγώ λοιπόν παρατήρησα, μην ξέροντας καλά οικονομικά, κάποιο άρθρο περί συγχωνεύσεων. Έχω την εντύπωση ότι όταν επιτρέπεται η συγχώνευση μιας παθητικής και μιας ενεργητικής, αυτό σημαίνει ότι συνήθως το Δημόσιο χάνει κάποια φορολογικά έσοδα. Όταν λοιπόν κάνετε το λογαριασμό, θέλετε να μας πείτε τα φορολογικά έσοδα που χάνει το Δημόσιο από αυτό;

• Δεν αντέχω να βλέπω τις διατάξεις που φέρνετε, με τον τρόπο που τις φέρνετε. Δεν τη γνωρίζω αυτή τη διάταξη. Αν πραγματικά είναι να βοηθήσουμε μια επιχείρηση, να τη βοηθήσουμε, αλλά όχι με καθεστώς “νυχτερινής τροπολογίας”.

• Τέτοιες διατάξεις υπάρχουν και στο σ.ν. που συζητάμε σήμερα. Θέλετε να κοιτάξετε κ. Πιτσιόρλα το 40 και το 45, να μας πείτε τι γίνεται εδώ πέρα;

• Γιατί δε συνεννοείστε με τα κόμματα, γιατί είστε “ελεήμων του μεσονυκτίου” και ποτέ στο φως της ημέρας; Τι σας εμποδίζει; Και μας κάνετε και… χιούμορ ότι “οι δικηγόροι δεν ξέρουν οικονομικά”!

• Έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε τις διατάξεις που φέρνετε. Δεν έχετε κανένα σεβασμό στον κοινοβουλευτισμό και στη Δημοκρατία. Σας ξαναλέω, γιατί δεν την φέρνετε καθαρά, γιατί την φέρνετε με τροπολογία; Γιατί δεν την φέρνετε στην επιτροπή και ανεβαίνετε στο Βήμα της Βουλής σαν “κλέφτης” για πέντε λεπτά;

• Κύριε Πρόεδρε, η κατάσταση με αυτή την κυβέρνηση συνιστά ευτελισμό. Ξαναλέω ότι δε γνωρίζω το θέμα, ομιλώ μόνο επί της διαδικασίας και επί των προχειροτήτων που μας είπε ο Υπουργός.

Απαντώντας επίσης στον Τσακαλώτο, ο κ. Δένδιας ανέφερε:

• Ο κ. Υπουργός δεν απάντησε επί της ουσίας, μας είπε ότι “το Κράτος κάτι κερδίζει, κάτι χάνει”. Αυτό φαντάζομαι δεν συνιστά εξήγηση στην εθνική Αντιπροσωπεία.

• Για τις παρατηρήσεις του για το ύφος της παράταξής μας, θα ήθελα να του πω ότι το κόμμα στο οποίο ανήκει, δε δικαιούται να μας τις απευθύνει. Φαντάζομαι θυμάται τη στάση του, εδώ, σε αυτή την αίθουσα και του ιδίου και του κόμματός του, επί σειρά ετών. Τις παρατηρήσεις σας κ. Υπουργέ περί κοινοβουλευτικής συμπεριφοράς, κατά συνέπεια, σας τις επιστρέφω.

• Εάν τα φέρνατε κατά την κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία, μέσω της Επιτροπής και κανονικά, η Νέα Δημοκρατία, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού διαλόγου και θα σας απαντούσε και θα σας βοηθούσε.

• Ο τρόπος που το φέρνετε και το καταθέτετε, φοβούμαι ότι δείχνει ότι έχετε κάποια άλλη προτεραιότητα. Εάν θέλετε πραγματικά να βοηθήσετε, σας λέω ότι εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερο. Δεν είστε πιο πονόψυχος εσείς για 3.500 οικογένειες από εμάς, δεν είστε πιο πονόψυχος εσείς για την εθνική οικονομία από εμάς. Ούτως ή άλλως, θα την αναλάβουμε την ευθύνη της σε ελάχιστες βδομάδες.

Απαντώντας, τέλος, στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γιάννη Δραγασάκη, ο κ. Δένδιας ανέφερε:
• Αυτό το οποίο είπατε, δεν αναφέρεται στο κείμενο όπως είναι αποτυπωμένο. Αναφέρομαι στο άρθρο 40, εδάφιο 2. Δεν αναφέρεται εδώ στα προϋφιστάμενα τιμολόγια.
• Εδώ γράφετε επί λέξει “υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία ψευδή και παραπλανητικά στοιχεία ή αποσιωπήθηκαν στοιχεία”. Αυτές τις περιπτώσεις θέλετε να καλύψετε ή θέλει να καλύψει ο συντάκτης αυτού του άρθρου.
• Εάν το ερώτημα της διάταξης είναι να βοηθήσετε όποιον εκ παραδρομής κατέθεσε προϋφιστάμενα στοιχεία και αξιολογήθηκαν εκ παραδρομής, αυτό συνιστά εγγραφή άλλης διάταξης και όχι αυτής που έχουμε εδώ.
• Η απόφαση του ΣτΕ είναι επαρκής και απαιτείται εγκύκλιος και τίποτα πέραν αυτού. Αντιθέτως, η διάταξη θέτει και ερμηνευτικά προβλήματα. Επειδή με αυτό το άρθρο έχω εξ ανάγκης περάσει τη μισή μου επαγγελματική ζωή, επιτρέψτε μου να έχω μια γνώμη. Δεν απαιτείται υπό την παρούσα νομολογία η διάταξη όπως είναι διατυπωμένη.
• Να το συζητήσουμε ευχαρίστως, ουδείς εμμένει στη “γραμματική” ερμηνεία του Νόμου για να δημιουργήσει προβλήματα στην αγορά, όμως αυτή η διάταξη θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα επιλύσει.

Μετάβαση στο περιεχόμενο