Ανοιχτή συζήτηση για το περιβάλλον

«Περιβάλλον, η ζωή μας, η πρότασή μας!» ήταν το θέμα της συζήτησης που έγινε χτες το βράδυ, Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018, ανάμεσα στον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο και Βουλευτή Β΄ Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νίκο Δένδια και σε ειδικούς επιστήμονες, στελέχη της Αυτοδιοίκησης, εθελοντές και νέους, με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος σήμερα, Τρίτη 5 Ιουνίου 2018, με συντονιστή τον δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο.

Στη συζήτηση έκαναν παρέμβαση σε απευθείας σύνδεση οι δήμαρχοι Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, και Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.

Η συζήτηση μεταδόθηκε απευθείας στο διαδίκτυο, ενώ όσοι συμμετείχαν σε αυτήν από την οθόνη του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή, είχαν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τις ερωτήσεις τους με email.

Ο κ. Δένδιας μεταξύ άλλων ανέφερε κατά τη συζήτηση :

* Το περιβάλλον είναι ο συνολικός χώρος μέσα στον οποίο το ανθρώπινο γένος επιβιώνει. Σε παγκόσμια κλίμακα υπάρχει μια μεγάλη κρίση, την οποία προσπάθησε η ανθρωπότητα να την αντιμετωπίσει με τη συνθήκη των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή, βλέπετε όμως ότι ακόμη και μια Συνθήκη που κυρώθηκε από περίπου 200 χώρες, τελικά δεν είναι κάτι αυτονόητο. Οι ΗΠΑ αποχώρησαν από τη συνθήκη πρόσφατα δημιουργώντας μια ακόμη κρίση και από την άλλη έχουμε άλλες παραμέτρους, για εμένα εξαιρετικά ανησυχητικές, στη γειτονιά μας. Στα βόρεια σύνορά μας υπάρχει ένα πυρηνικό εργοστάσιο ξεπερασμένης σοβιετικής τεχνολογίας, ενώ και οι Τούρκοι φτιάχνουν επίσης ένα. Είμαι φανατικός εχθρός της πυρηνικής τεχνολογίας, θεωρώ ότι μετά το Τσερνόμπιλ οποιοδήποτε επιχείρημα υποστήριξής της υπήρχε έχει αδυνατίσει εξαιρετικά. Η τελευταία ιστορία στην Ιαπωνίας και όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν ότι το ρίσκο είναι μικρό μεν, αλλά καθόλου αποδεκτό μεν.

* Εδώ στην πατρίδα μας τα προβλήματα είναι άμεσα και καθημερινά και απαιτούν προστασία του δασικού μας πλούτου, του θαλάσσιου περιβάλλοντός μας. Παρά ταύτα η κυβέρνηση δεν κατάφερε να τα αντιμετωπίσει. Θυμίζω το ναυάγιο στο Σαρωνικό, όπου η κυβέρνηση δεν κατάφερε να το αντιμετωπίσει και ρυπάνθηκε όλος ο Σαρωνικός. Εάν πάτε τώρα στην πατρίδα μου την Κέρκυρα θα δείτε τους δρόμους όλους γεμάτους με σκουπίδια με την πιθανότητα μόλυνσης να είναι μεγάλη και τη βλάβη στον Τουρισμό ασύλληπτη. Τα περισσότερα κτίρια είναι ενεργοβόρα, δεν υπάρχουν προγράμματα στην έκταση που θα έπρεπε, ώστε να μπορούν οι βαριά φορολογούμενοι Έλληνες πολίτες για τα ακίνητά τους να έχουν κίνητρα για να ελαττώσουν το ενεργειακό αποτύπωμα. Όλα αυτά δημιουργούν ένα τεράστιο ζήτημα με τεράστια θέματα προς συζήτηση.

* Ατυχήματα συμβαίνουν και θα συνεχίσουν να συμβαίνουν, όμως τι συνέβη στην περίπτωση του ναυαγίου στον Σαρωνικό; Ήταν ένα μικρό σκάφος σε συνθήκες απόλυτης νηνεμίας, σε βάθος μόλις 9 μέτρων, σε απόσταση ελαχίστων εκατοντάδων μέτρων από τη στεριά και από τη βάση των μέσων αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, αλλά δεν καταφέραμε να το αντιμετωπίσουμε. Εδώ η κρατική μηχανή υπό την παρούσα κυβέρνηση, καθώς στην Ελλάδα η κρατική μηχανή δεν είναι αδιάφορη από τον επικεφαλής της, επέτρεψε να γεμίσει με πετρέλαιο ο Σαρωνικός. Αυτή είναι μια άσκηση που πρέπει να διδάσκεται υπό την έννοια πως δεν έγινε το παραμικρό πράγμα σωστά και σαν να μην έφτανε αυτό δεν υπήρξε καν η στοιχειώδης ευπρέπεια από μέρους της κυβέρνησης να παραδεχτεί το ότι δεν ήταν αρκετά ικανή. Αντίθετα ο αρμόδιος Υπουργός έλεγε απίστευτα πράγματα, όπως ότι δεν υπάρχει διαρροή, ότι θα καθαρίσουν τις ακτές σε εικοσιτέσσερις ώρες και ότι όποιος έβγαινε κατάμαυρος από τη θάλασσα είναι συκοφάντης!

* Η Κέρκυρα είναι η κλασσική περίπτωση που δείχνει ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το αυτονόητο σαν ένα ευρωπαϊκό κράτος. Εάν περάσεις από τους δρόμους της Κέρκυρας, ενός εκ των τριών κορυφαίων τουριστικών προορισμών της Ελλάδας, θα δεις έναν σκουπιδότοπο, μια εν δυνάμει απόλυτη καταστροφή. Αυτό βέβαια δεν μας ήρθε από τον… Θεό. Είναι η αδυναμία της τοπικής αυτοδιοίκησης κατ’ αρχήν, αλλά και μιας ολόκληρης κοινωνίας εάν θέλετε, να αντιμετωπίσει το ζήτημα των σκουπιδιών, ένα κλασσικό παράδειγμα προς αποφυγήν.

* Να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου για την συνεισφορά του στη συζήτηση και με την ευθύτητα που τοποθετήθηκε καταρχήν για το ατύχημα του Σαρωνικού. Λέει με απόλυτη ευθύτητα ότι το κράτος δεν έμαθε κάτι από το ατύχημα. Είναι δουλειά του κεντρικού Κράτους να αντιμετωπίσει τις θαλάσσιες ρυπάνσεις από βύθιση τάνκερ, όχι κάποιου παραθαλάσσιου Δήμου, όσο ικανός και να είναι ο Δήμαρχος. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν κατέγραψε την αποτυχία της, δεν ενσωμάτωσε τον τρόπο αντίδρασης τον οποίο θα πρέπει να έχει στο μέλλον.

* Είναι πολύ κρίμα που μια κυβέρνηση η οποία υποτίθεται ότι έχει μέσα στα στελέχη της και Υπουργό που προέρχεται από κόμμα με μόνο προγραμματικό λόγο την προστασία του περιβάλλοντος, δεν παίρνει στην πραγματικότητα κανένα μέτρο, ούτε θεσμικό, όπως το Προεδρικό Διάταγμα που ανέφερε ο Δήμαρχος για την Προστασία του Υμηττού αλλά και κανένα μέτρο βελτίωσης της Πολιτικής Προστασίας, της ενίσχυσης των μηχανισμών του Κράτους και ετοιμασίας για την αντιπυρική περίοδο. Σας προλέγω με κάθε βεβαιότητα ότι αν βασιστούμε στις υπάρχουσες δυνατότητες και δεν βοηθήσει ο καιρός, η υγρασία, η τύχη και οι εθελοντές, κινδυνεύουμε το καλοκαίρι να πάθουμε πολύ μεγάλη ζημιά. Είναι πολύ σημαντικό επίσης ότι ένας Δήμος όπως της Γλυφάδας που έχει πράσινο, κάνει προσπάθειες και το αναπτύσσει. Είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα και για τους υπόλοιπους Δήμους της χώρας.

* Ο Δήμαρχος Γρηγόρης Κωσταντέλλος είναι ένας νέος άνθρωπος με όρεξη για δουλειά, όμως είναι προφανές από τα λεγόμενά του ότι και αυτός είναι αντιμέτωπος με μια συνολική αδιαφορία, στην καλύτερη περίπτωση, αν όχι και εγκληματική αμέλεια στη χειρότερη. Σας είπα και πριν ότι το φοβάμαι πολύ το φετινό καλοκαίρι και βέβαια ελπίζω να διαψευσθώ αλλά όσον αφορά την προετοιμασία του Κράτους και τα μέσα που έχει θέσει στη διάθεση της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας, ξέρω ότι η δουλειά δεν έχει γίνει σωστά.

* Το Κράτος δεν ήταν ποτέ τέλειο, απλά τώρα είναι πολύ χειρότερο. Επί ημερών μας είχαμε κάνει άλματα στην περίοδο 2012-2014 στο κομμάτι της Πολιτικής Προστασίας και αυτό μπορείτε να το δείτε στα στατιστικά στοιχεία των πυρκαγιών σε δασικές εκτάσεις, όπου κάθε χρόνο πέφταμε 50% από τον προηγούμενο σε ποσοστό καμένων εκτάσεων. Το πετύχαμε χωρίς να έχουμε περισσότερα χρήματα ή περισσότερα μέσα. Χρησιμοποιήσαμε το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, όμως όλα αυτά αυτή τη στιγμή καλύπτονται από μια πλήρη αδιαφορία. Ο Δήμαρχος της Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης λέει ότι έφτιαξαν ένα εγχειρίδιο αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης γύρω στις 200 σελίδες και το έστειλαν στο Υπουργείο. Πόσο σοβαρό το κρίνει κανείς αυτό; Έπρεπε να έχει συμβεί το ακριβώς ανάποδο, να έχει στείλει το Κράτος ένα τέτοιο εγχειρίδιο στους Δημάρχους ενσωματώνοντας τα σφάλματα τα οποία υπήρξαν στην αντιμετώπιση του ναυαγίου λόγω της αβελτηρίας του Κράτους. Τίποτα όμως δεν έχει αλλάξει. Πλήρης αδιαφορία του αρμόδιου Υπουργού, του Υπουργείου, της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού που κατά το Σύνταγμα είναι ο απόλυτος υπεύθυνος. Εδώ μιλάμε για συνολική κυβερνητική ευθύνη, όχι ενός ή δύο Υπουργών ξεχωριστά.

* Επέλεξε η κυβέρνηση των ΗΠΑ να αγνοήσει τελείως το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και να επιτρέψει σε ορισμένες βιομηχανίες κυρίως των ΗΠΑ να επαναλάβουν δραστηριότητα χωρίς να καταβάλλουν το κόστος ρύπανσης του περιβάλλοντος. Οι ΗΠΑ είναι μια ώριμη οικονομία η οποία μπορεί να αντέξει την καταβολή του κόστους για να προστατεύσει το περιβάλλον. Δεν μπορείς να περιμένεις το ίδιο πράγμα από μια μικρή αναπτυσσόμενη χώρα της Αφρικής. Αν οι ΗΠΑ δεν δώσουν το παράδειγμα, πολύ φοβάμαι ότι αυτό το παιχνίδι μπορεί και να χαθεί.

* Εγώ δεν ήρθα εδώ για να σας μιλήσω σαν ένα άτομο θετικά διακείμενο στο περιβάλλον γενικά, νομίζω πως όλοι έτσι είμαστε, αλλά σαν εκπρόσωπος ενός κόμματος το οποίο επιδιώκει να κερδίσει τις επόμενες εκλογές. Θα σας απαντήσω λοιπόν πως έχουμε πολύ συγκεκριμένη ατζέντα και βεβαίως πρέπει τη δουλειά μας σαν χώρα να την κάνουμε σοβαρά. Σας διαβεβαιώ ότι θα την κάνουμε στην Πολιτική Προστασία, το έχουμε ξανακάνει, δεν είναι η πρώτη φορά που καλούμαστε να το κάνουμε. Θα βελτιώσουμε τα λάθη μας, δεν ήμασταν αλάνθαστοι, θα προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε τα δάση μας και τις θάλασσές μας όμως συγχρόνως θα σας παρακαλούσα να συμφωνήσουμε στην υποχρέωσή μας να μετάσχουμε σε αυτόν τον διεθνή διάλογο για την προστασία του περιβάλλοντος.

* Δημιουργήθηκε μια συλλογική πλάνη ότι οι κινητήρες πετρελαίου μέσα από τις σύγχρονες τεχνολογίες και μετρήσεις μπορούν να είναι το ίδιο φιλικοί στο περιβάλλον όπως οι βενζινοκίνητοι. Αυτό αποκαλύφθηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο καθώς τεράστιες αυτοκινητοβιομηχανίες έδιναν ψεύτικες μετρήσεις πειράζοντας το λογισμικό του τις έκανε. Θεωρώ ότι αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι αυτό που γίνεται ήδη σε χώρες της Ευρώπης, να τεθεί ένα χρονικό όριο στη χρήση αυτών των οχημάτων καθώς η μετάβαση δεν μπορεί να γίνει αύριο το πρωί καθώς έχουν επενδυθεί πάρα πολλά χρήματα και ο πολίτης δεν φταίει. Οι κυβερνήσεις έπρεπε να τον προστατεύσουν. Φαίνεται άλλωστε ότι η τεχνολογία πηγαίνει σιγά-σιγά προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που είναι μια πιο καλή λύση για το περιβάλλον.

* Η καταστροφή στη Μάνδρα και στη Δυτική Αττική βεβαίως είχε φυσικά αίτια, τη μεγάλη και έντονη βροχόπτωση, όμως είχε και ανθρωπογενή, την αυθαίρετη δόμηση πάνω σε κοίτες χειμάρρων αγνοώντας πλήρως τη διαμόρφωση του εδάφους. Η τραγωδία στη συγκεκριμένη περίπτωση, ακόμη μια που όλα έγιναν στραβά από πλευράς κυβέρνησης, είναι ότι το πρόβλημα είχε διαπιστωθεί. Απόδειξη του ισχυρισμού είναι ότι στο πρόγραμμα της υποψηφίας υποστηριζόμενης από τον ΣΥΡΙΖΑ για την περιφέρεια της Αττικής αναφερόταν η άμεση ανάγκη αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή, όμως δεν έγινε απολύτως τίποτα. Υπήρξε αδιαφορία απέναντι στον κίνδυνο, ήταν μια εγκληματική ανθρώπινη αβελτηρία καθώς στοίχησε στο τέλος ό,τι στοίχησε. Όπως είδαμε επίσης ότι δεν υπήρξε και εδώ καμία λογική απάντηση και δυστυχώς υπήρχαν τα χρήματα για να γίνουν αυτά τα έργα.

* Στο ζήτημα του εθελοντισμού που θίξατε, ας πάρουμε σαν παράδειγμα την Πυροσβεστική για να μιλήσουμε για κάτι συγκεκριμένο. Φτάνει το δυναμικό της για να προστατεύσει όλη τη χώρα; Η απάντηση είναι όχι, χρειάζεται τη βοήθεια των Ελλήνων πολιτών. Υπάρχουν πάρα πολλοί εθελοντές, όπως εσείς, αλλά το ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας του εθελοντισμού στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ αχνό και ελάχιστα αξιοποιήσιμο. Στο παρελθόν στα χωριά όταν υπήρχε φωτιά και χτύπαγε η καμπάνα, όλοι οι κάτοικοι έμπαιναν στην προσπάθεια κατάσβεσης με όποιο μέσο είχε ο καθένας. Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα αυτό το πράγμα να το κάνουμε πολύ πιο επιστημονικά και πολύ πιο σωστά. Υπάρχει διεθνές παράδειγμα, αυτό της Ελβετίας. Μπορούμε να ενσωματώσουμε αυτή την εμπειρία, είχαμε αρχίσει να το κάνουμε. Είχαμε κάνει πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια για να διαφημίσουμε τον εθελοντισμό, ο οποίος έχει και τεράστια παιδαγωγική σημασία. Δείχνει ότι ο πολίτης δεν έχει μόνο δικαιώματα αλλά έχει και υποχρεώσεις, να υπερασπιστεί και τα κοινά και τα ατομικά αγαθά.

* Τι περιμένουμε από τον πρωτογενή τομέα στην Ελλάδα; Εάν περιμένουμε να γίνει οικονομικά αποτελεσματικός και κερδοφόρος η Ελλάδα πρέπει να πάει σε εξελιγμένες βιολογικά καλλιέργειες εξαιρετικής ποιότητος. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα εξαιρετικό προϊόν το οποίο να απευθύνεται σε ένα κοινό ευαισθητοποιήμενο και για το περιβάλλον και για τη δική του υγεία. Δεν μπορείς να απευθυνθείς σε ένα τέτοιο κοινό πουλώντας ντομάτες οι οποίες ψεκάζονται με χημικά. Επίσης πολύ σημαντικό είναι και το άλλο θέμα που θίξατε, η αλόγιστη χρήση των υδάτινων πόρων. Η χρήση τους πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένες παραμέτρους απόλυτης εξοικονόμησης. Υπάρχει ένα πολύ καλό παράδειγμα της γειτονιά μας, το Ισραήλ, όπου η χρήση του νερού στις καλλιέργειες γίνεται με τρόπο ώστε η ελάχιστη κατανάλωση να επιφέρει το βέλτιστο αποτέλεσμα. Όλα αυτά νομίζω γίνονται, απλώς και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει μια μεγάλη ευαισθητοποίηση της κοινωνίας μέσα από ένα Κράτος το οποίο να ξέρει τι θέλει και γιατί το κάνει. Βέβαια, μόλις προχτές διάβασα ότι το Υπουργείο Γεωργίας έχασε 6,5 εκατομμύρια ευρώ τα οποία είχαν δοθεί για την προστασία της επωνυμίας του προϊόντος της ελληνικής φέτας. Εάν δεν μπορούμε να προστατεύσουμε την ελληνική φέτα, μπορούμε να περιμένουμε πιο περίπλοκα πράγματα όπως αυτά που συζητάμε;

* Υπάρχει τεράστια δυνατότητα εξοικονόμησης πόρων και τεράστια δυνατότητα έλλογης χρήσης, δεν λέω μείωσης, του ανθρώπινου δυναμικού το οποίο διαθέτει η Πυροσβεστική Υπηρεσία. Θα συνεχίσω να επιμένω ότι ο εθελοντισμός είναι απαραίτητος. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, να εντάξουμε τον εθελοντισμό σε ένα ευρύτερο πλαίσιο και με αυτό το εργαλείο μαζί με τη σύγχρονη τεχνολογία να έχουμε και εξοικονόμηση πόρων και βέλτιστο αποτέλεσμα.

* Με το Κράτος στη χώρα μας, πραγματικά, στις διάφορες βαθμίδες του, άκρη δεν μπορείς να βγάλεις. Άλλο πρόβλημα είναι οι οδικοί άξονες μέσα στην Αθήνα που όμως δεν ανήκουν στον Δήμο αλλά στην Περιφέρει. Σε άλλον ανήκει ο δρόμος και σε άλλον τα δίκτυα κάτω από το δρόμο. Το κεντρικό Κράτος πρέπει να έχει απλούς και στέρεους κανόνες λειτουργίας μεταβιβάζοντας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση την ευθύνη για ό,τι δεν αφορά την άσκηση κεντρικής πολιτικής. Δεν έχει δουλειά το Κράτος να συντηρεί ούτε πάρκα ούτε δρόμους στις πόλεις.

* Πρέπει να έχουμε συνδεδεμένο το μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας με την ελληνική Γενική Γραμματεία. Είναι απαραίτητο γιατί η Πολιτική Προστασία χρειάζεται να αντιμετωπίσει απίστευτα ευρεία σειρά περιστατικών, στα οποία χρειάζεται πόρους που η χώρα δεν διαθέτει. Μέσω αυτού του μηχανισμού είχαμε προβλέψει τότε στη μεταναστευτική έξαρση που είχαμε τι ανάγκες έπρεπε να καλύψουμε σε σίτιση και στέγαση. Είχαμε μοντέλα υπολογισμού για ξαφνική άφιξη στην Ελλάδα δεκάδων χιλιάδων προσφύγων από τη Συρία.

* Την περίπτωση της Χαλκιδικής με την επένδυση του «Ελληνικού Χρυσού» δεν τη χειρίστηκα ως αρμόδιος Υπουργός για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά σαν Υπουργός Δημοσίας Τάξης. Για το αν η επένδυση είναι φιλική στο περιβάλλον θα σας απαντήσω πως δεν το ξέρω. Είχε έρθει ολόκληρος φάκελος από αποφάσεις του ΣτΕ υπέρ της επένδυσης και εγώ σαν Υπουργός Δημοσίας Τάξης δεν μπορούσα να επιτρέψω στον εαυτό μου να μπει στην ουσία του ερωτήματος. Αυτό που δεν επέτρεψα ήταν να υπάρχουν ομάδες κομάντο οι οποίες τη νύχτα καίγανε, πυροβολούσαν και έθεταν σε κίνδυνο περιουσίες και ανθρώπινες ζωές. Δεν μπορούσε να γίνεται αυτό σε καμία χώρα του κόσμου, αυτά τα πράγματα ήταν πρωτοφανή και θύμιζαν εποχές «Φαρ Ουέστ». Συμπερασματικά, για την περιβαλλοντική προστασία της επένδυσης δεν ξέρω να σας πω, βασίζομαι μόνο στο νομικό προηγούμενο που θέτουν οι αποφάσεις του ΣτΕ. Όμως, ως προς τα θέματα προστασίας της έννομης τάξης σαφώς και είμαι απόλυτος: Κανείς στην Ελλάδα δε δικαιούται να παραβιάζει τους Νόμους.

* Εμείς σήμερα έχουμε πολύ πιο ενεργή περιβαλλοντική συνείδηση από ότι τα κόμματα που κυβερνούν ή από τα κόμματα της ευρύτερης Αριστεράς. Ο πρώτος ο οποίος έκανε χωροταξία μετά την μεταπολίτευση ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και μάλιστα η αντίληψή του ήταν ότι πρώτα είναι η χωροταξία και μετά η πολεοδομία. Η αντίληψη αυτή ανετράπη από την κυβέρνηση Παπανδρέου και η Ελλάδα δεν απέκτησε ποτέ χωροταξικό σχεδιασμό. Επίσης η νομική παράδοση η οποία δημιούργησε την αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία είναι «συντηρητική» παράδοση, ανήκει στον δικό μας πολιτικό χώρο.

* Τελευταίο που θα ήθελα να αναφέρω είναι ότι μαζί με τον τωρινό αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ως βουλευτές, είχαμε καταψηφίσει την προσπάθεια αλλαγής του άρθρου 24 του Συντάγματος θεωρώντας ότι ο δασικός πλούτος της χώρας είναι κάτι απόλυτα άξιο προστασίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πιο φιλικός στο περιβάλλον αρχηγός που είχε η Νέα Δημοκρατία. Υπήρξε Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος στη Βουλή και έχε ασχοληθεί με το ζήτημα επί χρόνια. Έχουμε μια στέρεη παράδοση αλλά και μια σημερινή ηγεσία που είναι ευαίσθητη για το περιβάλλον και νομίζω ότι μπορούμε να προσφέρουμε πολλά σε αυτό.

Μετάβαση στο περιεχόμενο